- AMAÇ: Hastane misyon,vizyon ,değerleri paralelinde toplumsal ihtiyaçları ,fiziksel özellikleri ve mali kriterleri göz önüne alarak kurum amaç ve hedefleri belirlenmelidir.
- KAPSAM : Dicle Devlet Hastanesi tüm birimleri
- SORUMLULAR:Dicle Devlet Hastanesi tüm birimleri
- KURUMSAL AMAÇ VE HEDEFLER
AMAÇ-1:SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTEYİ ARTTIRMAK
HEDEF-1A:Hastanemizde sunulan her türlü sağlık hizmetinin zamanında ,uygun ve hasta memnuniyetini sağlayacak şekilde verilmesini sağlamak,
HEDEF-1B: Hastanemizde hizmet birimlerinin etkinliklerini arttırmak amacı ile eksikliklerini tamamlamak,optimal şartlarda çalışır duruma getirmek,
HEDEF-1C:Yoğun bakım, palyatif tıbbi hizmet birimlerinin etkinliğinin arttırılması
HEDEF-1D:Yataklı servislerde yatak sayısını arttırmak,faal olmayan servisleri çalışır duruma getirmek,hasta yatış oranlarını arttırmak,
AMAÇ-2:HASTANE ALT YAPI,DONANIM,CİHAZ EKSİKLİKLERİNİN GİDERİLMESİ
HEDEF-2A:Hastanede birim bazında çalışma düzeni ve kalite ,verimlilik doğrultusunda gerek görülen tüm alt yapı,cihaz,donanım eksikliklerini gidermek,
HEDEF-2B:Engelli hastalara yönelik bina düzenlemelerini yapmak,
HEDEF -2C:Mevcut kullanılır cihazların tamir,bakım ve kalibrasyonlarını yapmak,
HEDEF-2D:Hastanemizde daha önce yapılan verimlilik ve kalite değerlendirmelerinde görülen eksikliklerin giderilmesi
AMAÇ-3:HASTANEDE VERİMLİLİĞİ ARTTIRMAYA YÖNELİK DÜZENLEMELER YAPMAK,
HEDEF-3A:Hastanenin elektrik tüketimini azaltmay a yönelik düzenlemeler yapmak,
HEDEF-3B:Hastanenin otomasyon sisteminin kullanıcılar tarafından etkin ve verimli kullanımını sağlamak,
HEDEF-3C:Personelin ve doktorların boş vakitlerinde ve öğle aralarında dinlenebileceği personel ve doktor dinlenme odasını aktif hale geçirmek,
AMAÇ-4:HASTANE PERSONELİNİ NİTELİK VE NİCELİK YÖNÜNDEN GELİŞTİRMEK,
HEDEF-4A:Hastane çalışanlarına yönelik hizmet içi eğitim faaliyetlerini düzenlemek,
HEDEF-4B:Bölüm bazlı eğitim gereksinimlerini belirlemek,
HEDEF-4C:İhtiyaçlar doğrultusunda hizmetli ve sağlık personeli sayısını arttırmak,
HEDEF-4D:Sertifikası olan çalışanları sertifikalı oldukları birimlerde çalışmasını sağlamak
AMAÇ-5:HASTA,HASTA YAKINLARI,HASTANE ÇALIŞANLARI VE HASTANE YÖNETİMİ
ARASINDA İLETİŞİMİ İYİLEŞTİRMEK,
HEDEF5A:Hastane çalışanlarına hasta hakları,vücut dili ve hasta ile iletişime yönelik hizmet içi eğitim düzenlemek,
HEDEF-5B:Dilek şikayet kutularındaki istekleri,şikayetleri dikkate alarak birim bazlı değişiklikler uygulamak,
HEDEF-5C:Hastane hizmetleri ile ilgili tanıtıcı broşürleri hazırlamak,hasta ve hasta yakınlarının ulaşabileceği yerlerde bulundurmak.